Τι είναι ο ερυθρός σκώληκας (κατακόκκινο σκουλήκι) (CRIMSON OR SCARLET WORM)? Το κρυφό νόημα του 22ου Ψαλμού και η πρόρρηση της Θυσίας του Ιησού Χριστού
How was Jesus Like a Worm? What’s the Crimson (or Scarlet) Worm? A Remez In Psalm 22?
How was Jesus Like a Worm? What’s the Crimson (or Scarlet) Worm? A Remez In Psalm 22?
Σημείωση: Crimson Worm = κατακόκκινο σκουλήκι Scarlet Worm = ερυθρό σκουλήκι
by Shari Abbott, Reasons for Hope* Jesus
Ο 22ος Ψαλμός ειναι γνωστός ως ένας εκ των τριών Ποιμενικών Ψαλμών ή Ψαλμοί του Καλού Ποιμένος (Ψαλμοί 22, 23 και 24) (Shepherd Psalms)
"2 Ο ΘΕΟΣ, ὁ Θεός μου, πρόσχες μοι· ἵνα τί ἐγκατέλιπές με; μακρὰν ἀπὸ τῆς σωτηρίας μου οἱ λόγοι τῶν παραπτωμάτων μου. 3 ὁ Θεός μου, κεκράξομαι ἡμέρας, καὶ οὐκ εἰσακούσῃ, καὶ νυκτός, καὶ οὐκ εἰς ἄνοιαν ἐμοί. 4 σὺ δὲ ἐν ἁγίῳ κατοικεῖς, ὁ ἔπαινος τοῦ ᾿Ισραήλ. 5 ἐπὶ σοὶ ἤλπισαν οἱ πατέρες ἡμῶν, ἤλπισαν, καὶ ἐῤῥύσω αὐτούς· 6 πρὸς σὲ ἐκέκραξαν καὶ ἐσώθησαν, ἐπὶ σοὶ ἤλπισαν καὶ οὐ κατῃσχύνθησαν. 7 ἐγὼ δέ εἰμι σκώληξ καὶ οὐκ ἄνθρωπος, ὄνειδος ἀνθρώπων καὶ ἐξουθένημα λαοῦ. "
Στον σταυρό, ο Ιησούς παρέθεσε τον Ψαλμό 22 όταν φώναξε: "Θεέ μου, Θεέ μου, γιατί με εγκατέλειψες;" (Ματθ. 27:46, Μάρκ. 15:34) (Mat 27:46, Mark 15:34;).
Και για όσους στέκονταν κάτω από τον σταυρό, τα λόγια Του θα έπρεπε να έχουν θυμήσειι τα υπόλοιπα λόγια αυτού του ψαλμού στο μυαλό τους. Αν θυμούνταν τα λόγια του Δαυΐδ θα μπορούσαν να είχαν δει και να καταλάβουν τι συνέβαινε μπροστά στα μάτια τους. Και θα μπορούσαν να έχουν θυμηθεί την υπόσχεση της ελπίδας στα τελευταία λόγια αυτού του ψαλμού.
Ένα κρυμμένο πολύτιμο μήνυμα στον 22ο Ψαλμό? (A Remez in Psalm 22?)
Στην εβραϊκή ερμηνευτική (ερμηνεία της Γραφής), το remez (ρεμέζ) είναι ένα κρυφό μήνυμα ή ένα βαθύτερο νόημα. Λέγεται ότι είναι ένας «θησαυρός» που βρίσκεται κάτω από την επιφάνεια ή πίσω από τις λέξεις.
Στον Ψαλμό 22:7 αναγρέφεται: "Αλλά είμαι ένα σκουλήκι [towla ή tola’ath], και όχι άνθρωπος. ονειδισμός των ανθρώπων και περιφρονημένος από τον λαό..."
Η εβραϊκή λέξη 'towla' ή 'tola'ath' χρησιμοποιείται 43 φορές στην Παλαιά Διαθήκη — κυρίως ως χρώμα αλλά μερικές φορές σε σχέση με τον άνθρωπο (π.χ. Ιώβ 25:6, Ησ 31:14, 66:24).
Το Strong’s Dictionary ορίζει αυτή τη λέξη ως «ένα σκουλήκι, το βυσσινί, που χρησιμοποιήθηκε μόνο (σε σχέση με αυτό) το χρώμα από αυτό, ή και τα βαμμένα υφάσματα με αυτό: – κατακόκκινο, κόκκινο, σκουλήκι». (Crimson or Scarlet Worm).
Υπάρχει ένα ενδιαφέρον κρυφό μήνυμα στον Ψαλμό 22:7. Αυτός ο ψαλμός είναι προφητικός για τον σταυρό του Ιησού. Και στον έβδομο στίχο, λέει, «Μα εγώ είμαι ένα σκουλήκι, και όχι άνθρωπος…» Ο Ιησούς ήταν σίγουρα ένας άνθρωπος στο σταυρό. Τι εννοούσε λοιπόν ο ψαλμωδός όταν έγραψε: «Μα εγώ είμαι σκουλήκι;»
Το σκουλήκι στον Ψαλμό 22:7
Η κοινή εβραϊκή λέξη για το 'σκουλήκι' είναι 'rimmah', που αντιστοιχεί στον γενικό τύπο σκουληκιού (maggot or worm). Ωστόσο, στον Ψαλμό 22:7, η εβραϊκή λέξη για το 'σκουλήκι' είναι 'towla' ή 'tola'ath' και αναφέρεται σε συγκεκριμένο τύπο σκουληκιού.Στον Ψαλμό 22:7 αναγρέφεται: "Αλλά είμαι ένα σκουλήκι [towla ή tola’ath], και όχι άνθρωπος. ονειδισμός των ανθρώπων και περιφρονημένος από τον λαό..."
Η εβραϊκή λέξη 'towla' ή 'tola'ath' χρησιμοποιείται 43 φορές στην Παλαιά Διαθήκη — κυρίως ως χρώμα αλλά μερικές φορές σε σχέση με τον άνθρωπο (π.χ. Ιώβ 25:6, Ησ 31:14, 66:24).
Το Strong’s Dictionary ορίζει αυτή τη λέξη ως «ένα σκουλήκι, το βυσσινί, που χρησιμοποιήθηκε μόνο (σε σχέση με αυτό) το χρώμα από αυτό, ή και τα βαμμένα υφάσματα με αυτό: – κατακόκκινο, κόκκινο, σκουλήκι». (Crimson or Scarlet Worm).
Έτσι, η λέξη 'tola'ath' ή 'towla' στον Ψαλμό 22:7 υποδηλώνει όχι μόνο ένα σκουλήκι, αλλά το προσδιορίζει επίσης ως ένα κατακόκκινο ή ερυθρό σκουλήκι κοινό στη Μέση Ανατολή και κυρίως στο Ισραήλ. Σημειωτέον ότι τα χρώματα βυσσινί και κόκκινο είναι πολύ βαθιά, σκούρο-κόκκινο, που είναι το χρώμα του αίματος. Και σε αυτό το κατακόκκινο σκουλήκι, βρίσκουμε ένα κρυμμένο νόημα βαθειάς Βιβλικής σημασίας.
Ο κύκλος ζωής του βυσσινί σκουληκιού (The Life Cycle of the Crimson Worm)
Το βυσσινί σκουλήκι (Crimson Worm) (επιστημονική ονομασία: coccus ilicis ή kermes ilicis) μοιάζει περισσότερο με έντομο σε σχήμα κόκκου παρά με σκουλήκι.
Ο κόκκος, απ' όπου έχει πάρει την ονομασία του και το κόκκινο χρώμα, είναι έντομο της οικογένειας των κοκκιδών. Στην Ελλάδα και την Ανατολική Μεσόγειο, γνωστός είναι ο κόκκος ο βαφικός (Coccus Ilicis), κοινώς πρινοκόκκι ή κερμέζι ή κιρμίζο ή κρεμέζι, εξ ου και κρεμέζι κόκκινο (crimson).
Στον κύκλο ζωής αυτού του σκουληκιού βρίσκεται το κρυμμένο πολύτιμο μήνυμα βαθειάς Βιβλικής σημασίας. Και καταδεικνύει την θυσία του Ιησού στο σταυρό.
Όταν το θηλυκό κατακόκκινο σκουλήκι (crimson worm) είναι έτοιμο να γεννήσει τα αυγά του, κάτι που συμβαίνει μόνο μία φορά στη ζωή του, ανεβαίνει σε ένα δέντρο ή σε ένα ξύλο ενός φράχτη και προσκολλάται σε αυτό. Με το σώμα του προσκολλημένο στο ξύλινο δέντρο, σχηματίζεται ένα σκληρό κατακόκκινο κέλυφος. Είναι ένα κέλυφος τόσο σκληρό και τόσο στερεωμένο στο ξύλο που μπορεί να αφαιρεθεί μόνο σκίζοντας το σώμα του σκουληκιού, κάτι που θα σκότωνε το σκουλήκι.
Το θηλυκό σκουλήκι γεννά τα αυγά του κάτω από το σώμα του, κάτω από το προστατευτικό κέλυφος. Όταν οι προνύμφες εκκολάπτονται, παραμένουν κάτω από το προστατευτικό κέλυφος της μητέρας, ώστε τα μωρά σκουλήκια να μπορούν να τρέφονται με το ζωντανό σώμα του μητρικού σκουληκιού για τρεις ημέρες. Μετά από τρεις ημέρες, το μητρικό σκουλήκι πεθαίνει και το σώμα του εκκρίνει μια βυσσινί ή κόκκινη βαφή που λερώνει το ξύλο στο οποίο είναι προσκολλημένο μαζί και τα μωρά της σκουλήκια.
Τα μωρά σκουλήκια παραμένουν με βυσσινί χρώμα για όλη τους τη ζωή. Ως εκ τούτου, αναγνωρίζονται ως κατακόκκινα σκουλήκια.
Την τέταρτη ημέρα, η ουρά του μητρικού σκουληκιού στρέεται προς το κεφάλι του, σχηματίζοντας ένα σώμα σε σχήμα καρδιάς που δεν είναι πλέον κατακόκκινο, αλλά έχει μετατραπεί σε ένα λευκό κερί που μοιάζει με ένα κομμάτι μαλλί στο δέντρο ή τον φράχτη. Στη συνέχεια αρχίζει να ξεφλουδίζει και να πέφτει στο έδαφος μοιάζοντας με χιόνι.
Την τέταρτη ημέρα, η ουρά του μητρικού σκουληκιού στρέεται προς το κεφάλι του, σχηματίζοντας ένα σώμα σε σχήμα καρδιάς που δεν είναι πλέον κατακόκκινο, αλλά έχει μετατραπεί σε ένα λευκό κερί που μοιάζει με ένα κομμάτι μαλλί στο δέντρο ή τον φράχτη. Στη συνέχεια αρχίζει να ξεφλουδίζει και να πέφτει στο έδαφος μοιάζοντας με χιόνι.
Ησαΐας 1:18 καὶ δεῦτε διαλεχθῶμεν, λέγει Κύριος· καὶ ἐὰν ὦσιν αἱ ἁμαρτίαι ὑμῶν ὡς φοινικοῦν, ὡς χιόνα λευκανῶ, ἐὰν δὲ ὦσιν ὡς κόκκινον, ὡς ἔριον λευκανῶ.
Ησ. 1:18 Ελάτε τώρα, και ας συλλογιστούμε μαζί, λέει ο Κύριος: αν και οι αμαρτίες σας είναι σαν κόκκινες [shaniy – ρίζα λέξης του tola’ath], θα είναι λευκές σαν το χιόνι. αν και είναι βυσσινί κόκκινες [τολαάθ], θα είναι σαν μαλλί.
Στους βιβλικούς χρόνους, η κόκκινη βαφή που απεκκρίνονταν από το κόκκινο σκουλήκι χρησιμοποιήθηκε στο χιτώνα του Αρχιερέα και πιθανώς για κόκκινη βαφή που χρησιμοποιήθηκε στα δέρματα του κριαριού για να δημιουργήσει το κάλυμμα της Σκηνής του Μαρτυρίου στην έρημο (Εξ 26:1, 28:5).
Οι χρήσεις αυτής της κόκκινης βαφής συνεχίζονται και σήμερα. Ενώ είναι ακόμα κόκκινο και κολλημένο στο δέντρο, το σώμα και το κέλυφος του σκουληκιού ξύνονται και χρησιμοποιούνται για να φτιάξουν αυτό που ονομάζεται «Βασιλική Κόκκινη Βαφή». Το κηρώδες υλικό χρησιμοποιείται για την κατασκευή σέλακ (shellac) (είδος βερνικού - γομολάκας) υψηλής ποιότητας, που χρησιμοποιείται στη Μέση Ανατολή ως συντηρητικό ξύλου. Και τα υπολείμματα του κόκκινου σκουληκιού χρησιμοποιούνται επίσης στην φαρμακοποιΐα για την παρασκευή φαρμάκων που βοηθούν στη ρύθμιση της λειτουργίας της ανθρώπινης καρδιάς.
Το νόημα του 22ου Ψαλμού: "ἐγὼ δέ εἰμι σκώληξ..."
Ήταν ο Χριστός "κόκκινο σκουλήκι" πάνω στο στυρό? Τυπολογικά, ναί!
Ακριβώς όπως το μητρικό σκουλήκι προσκολλάται στο ξύλο ενός δέντρου ή ενός φράχτη, ο Ιησούς έβαλε τον εαυτό του σε έναν ξύλινο σταυρό, ένα είδος «δέντρου». Και ο Ιησούς πρόθυμα άφησε τα καρφιά να καρφωθούν στα χέρια Του (Α' Ιωάννη 3:16). Ωστόσο, δεν ήταν τα καρφιά που Τον κράτησαν στο σταυρό. Ήταν η επιθυμία Του να εκπληρώσει τον σκοπό και το σχέδιο του Θεού Πατέρα να λυτρώσει τον άνθρωπο από την αμαρτία (Γαλ 1:4).
Ακριβώς όπως το μητρικό σκουλήκι που προσκολλάται σε ένα δέντρο είναι μέρος του σχεδίου του Θεού για τον κύκλο ζωής του σκουληκιού, έτσι επίσης, ήταν το σχέδιο του Θεού, το σχέδιό Του, να στείλει τον Υιό Του να καρφωθεί σε ένα δέντρο, έναν ξύλινο σταυρό, για να κλείσει τον κύκλο της επίγειας ζωής Του. (2 Tim 1:9, 1 Pet 1:20).
Ακριβώς όπως το μητρικό σκουλήκι, όταν συνθλίβεται, εκκρίνει μια κατακόκκινη, κόκκινη βαφή που καλύπτει τα μωρά σκουλήκια και τα βάφει, ή τα μαρκάρει χρωματίζοντας τας, έτσι και ο Ιησούς μωλωπίστηκε, ή συνεθλήβη, για τις ανομίες μας (Ησ 53:5). Τα μαστιγώματα Του και τα καρφιά που του καρφώθηκαν στα χέρια και τα πόδια, έβγαλαν το κατακόκκινο, κόκκινο αίμα Του που πλένει τις αμαρτίες μας (Αποκ. 1:5) και μας χαρακτηρίζει ως δικούς Του (Εφ 2:13).
Τέλος, όπως το μωρό σκουλήκι εξαρτάται από το μητρικό σκουλήκι για την κατακόκκινη βαφή για να του δώσει ζωή και να το σημαδέψει, ένας μετανοημένος αμαρτωλός πρέπει να εξαρτάται από το αίμα του Ιησού για τη συγχώρεση των αμαρτιών, για να λάβει νέα ζωή και να είναι σημειωμένος ως δικός Του (υπό την προστασία Του) (Πράξεις 4:12, 1 Πέτρου 1:18-19).
«Υπάρχει ένα μικρό κόκκινο σκουλήκι που φαίνεται να μην είναι τίποτα άλλο παρά αίμα όταν συνθλίβεται. Φαίνεται ότι όλα χάνονται εκτός από μια κηλίδα αίματος. Και ο Σωτήρας, μέσα στη βαθιά ταπείνωση του πνεύματός Του, συγκρίνει τον εαυτό Του με εκείνο το μικρό κόκκινο σκουλήκι. Πόσο αλήθεια είναι ότι «Αυτός δεν φήμησε τον εαυτό του» για χάρη μας! Άδειασε τον εαυτό Του από όλη τη Δόξα Του, και την άφησε στην άκρη για να φανεί ότι «αν και ήταν πλούσιος, όμως για χάρη μας έγινε φτωχός».
Ο Ιησούς έγινε φτωχός. Και στην τυπολογία, έχοντας πάνω Του τις αμαρτίες του κόσμου, ο Ιησούς έγινε σαν ένα σκουλήκι, σαν ένα ταπεινό κατακόκκινο σκουλήκι, κρεμασμένο σε ένα δέντρο. (Ιώβ 25:6 και Ησ. 41:14) αποκαλύπτοντας την τυπολογία του αμαρτωλού ανθρώπου ως σκουληκιού.
Κατά Ιωάννην Κεφ.5 - Στίχ 39
" 39 ἐρευνᾶτε τὰς γραφάς, ὅτι ὑμεῖς δοκεῖτε ἐν αὐταῖς ζωὴν αἰώνιον ἔχειν· καὶ ἐκεῖναί εἰσιν αἱ μαρτυροῦσαι περὶ ἐμοῦ·....."
Λίγο πριν την Μεγάλη Εβδομάδα του Θείου Πάθους και εν αναμονή της Λαμπρής Αναστάσεως του Θεανθρώπου! Καλό Πάσχα!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Μπορείτε να υποβάλλετε σχόλια χρησιμοποιώντας κόσμιες εκφράσεις σεβόμενοι πάντα την προσωπικότητα των άλλων.