ΚΡΑΤΙΚΟ ΘΕΡΑΠΕΥΤΗΡΙΟ ΛΕΡΟΥ - ΚΕΝΤΡΟ ΥΓΕΙΑΣ - ΓΕΝΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ

ΚΡΑΤΙΚΟ ΘΕΡΑΠΕΥΤΗΡΙΟ ΛΕΡΟΥ - ΚΕΝΤΡΟ ΥΓΕΙΑΣ - ΓΕΝΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ

ΕΛΛΑΣ - GREECE (HELLAS)

ΕΛΛΑΣ - GREECE (HELLAS)

TRANSLATOR (ΒΟΗΘΟΣ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗΣ)

24 Απριλίου 2013

Συχνά Προβλήματα Υγείας για τα οποία τίθενται Λανθασμένες Διαγνώσεις στον Τομέα της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας.

Συχνά Προβλήματα Υγείας για τα οποία τίθενται Λανθασμένες Διαγνώσεις στον Τομέα της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (Missed and Erroneous Diagnoses Common in Primary Care Visits).
JAMA Intern Med. published online February 25, 2013

Μια μεγάλη ποικιλία συχνών παθήσεων ξεφεύγει της διάγνωσης στον τομέα της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, και σύμφωνα με μια νέα μελέτη, σχεδόν το 80% αυτών των λαθών πηγάζουν από την διάσπαση της διαδικασίας της ιατρικής επίσκεψης των ασθενών. Τα περισσότερα λάθη επιπρόσθετα έχουν τον δυνητικό κίνδυνο να προκαλέσουν μέτριου έως σοβαρού βαθμού βλάβες στους ασθενείς.

Ο Hardeep Singh, MD, MPH, από το Baylor College of Medicine στο Houston, του Texas, και οι συνάδελφοι του, δημοσίευσαν μια ανασκόπηση ανάλυσης στοιχείων από ιατρικούς φακέλους ασθενών, στο περιοδικό JAMA Internal Medicine, στις 25 Φεβρουαρίου 2013.

Οι συγγραφείς ανάλυσαν 190 διαγνωστικά λάθη που αφορούσαν ιατρικές επισκέψεις ασθενών στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας που έγιναν από την 1η Οκτωβρίου 2006, μέχρι την 30η Σεπτεμβρίου 2007, σε ένα μεγάλο κέντρο υγείας αστικού τύπου για την φροντίδα συνταξιούχων στρατιωτικών (large urban Veterans Affairs facility) που αποτελούσε την αρχική πύλη εισόδου των ασθενών σε ένα ολοκληρωμένο σύστημα παροχής υπηρεσιών υγείας (integrated healthcare system).

Οι συγγραφείς ανέπτυξαν αυτοματοποιημένα εργαλεία ενεργοποίησης (automated “trigger tools”) ειδικά για την υποβοήθηση της διαδικασίας εντοπισμού διαγνωστικών λαθών από τους ηλεκτρονικούς ιατρικούς φακέλους των ασθενών. Αναγνωρίζουν ότι παρόλο που αυτά τα συστήματα ενεργοποίησης αντιπροσωπεύουν σημαντική βελτίωση της διαδικασίας, σε αντιδιαστολή με τους παραδοσιακούς τρόπους προσέγγισης, στον εντοπισμό διαγνωστικών λαθών, εντούτοις η μελέτη τους πιθανότατα υποεκτιμά την συνολική έκθεση του προβλήματος.

Οι πιο συχνές λανθασμένες διαγνώσεις αφορούσαν περιπτώσεις:
· Πνευμονίας (6,7%) 
· Μη αντιρροπούμενης καρδιακής ανεπάρκειας (5,7%) 
· Οξείας Νεφρικής Ανεπάρκειας (5,3%) 
· Πρωτοπαθούς Καρκίνου (5,3%) 


Το κύριο ενόχλημα κλινικής παρουσίασης που σχετιζόταν συχνότερα με λάθος διάγνωση ήταν ο βήχας.

Οι συγγραφείς εντόπισαν διάφορους παράγοντες διάσπασης στην διαδικασία της ιατρικής επίσκεψης που συνέβαλαν στην αδυναμία να τεθεί η σωστή διάγνωση.

Οι Διαδικαστικοί Παράγοντες Διάσπασης περιελάμβαναν και αφορούσαν :
· την ιατρική επίσκεψη και την διαδραστική επαφή ασθενούς – ιατρού αυτή καθ’ εαυτή (78,9%) 
· την διαδικασία παραπομπής του ασθενούς από άλλο ιατρό (19,5%) 
· παράγοντες που σχετίζονται αποκλειστικά με τον ασθενή (16,3%) 
· την διαδικασία της παρακολούθησης του ασθενούς και την συλλογή διαγνωστικών πληροφοριών (14,7%) 
· την διενέργεια και την ερμηνεία διαγνωστικών εξετάσεων (13,7%) 

Σχεδόν στις μισές περιπτώσεις (43,7%), περισσότεροι του ενός διασπαστικοί παράγοντες υπεισέρχονταν ταυτόχρονα και συνεισέφεραν ώστε να μην μπορεί να τεθεί η σωστή διάγνωση.

Ερμηνεύοντας τα ευρήματα της μελέτης τους, οι συγγραφείς αναφέρουν ότι καθώς οι ιατροί ολοένα και περισσότερο στηρίζονται στην τεχνολογία και στην ομαδική ή συλλογική αντιμετώπιση των ασθενών από ιατρούς διαφόρων ειδικοτήτων, χάνουν βασικές κλινικές επιδεξιότητες και τις σχετιζόμενες με αυτές νοητικές διεργασίες της διαδικασίας της διάγνωσης ή της διαφοροδιάγνωσης. Επιπρόσθετα το φαινόμενο της σύντομης χρονικής διάρκειας των ιατρικών επισκέψεων επιτείνει ακόμη περισσότερο το πρόβλημα.

Οι συγγραφείς προτείνουν πιθανές λύσεις, αναγνωρίζοντας ότι οποιαδήποτε λύση θα πρέπει να λαμβάνει υπ’ όψιν της ότι το να τεθεί μια ιατρική διάγνωση είναι μια δύσκολη, μπερδεμένη αλλά και ατελής διαδικασία.

Προτείνουν την επικέντρωση των ιατρών στη:
· σωστή λήψη του ιατρικού ιστορικού, 
· διενέργεια μιας καλής κλινικής εξέτασης, 
· διενέργεια κατάλληλου εργαστηριακού ελέγχου 
ως λύση στην προσπάθεια μείωσης του ποσοστού λανθασμένων διαγνώσεων. 
Επιπρόσθετα ενθαρρύνουν τους ιατρούς να καταγράφουν στον ιατρικό φάκελο πιθανές διαγνώσεις στα πλαίσια της διαφορικής διάγνωσης από την 1η ιατρική επίσκεψη. 

The study was supported by a National Institutes of Health K23 Career Development Award to Dr. Singh, by an Agency for Health Care Research and Quality Health Services Research Demonstration and Dissemination to a coauthor, and a Houston VA HSR&D Center of Excellence grant and the VA Office of Academic Affiliations Fellowship Program to another coauthor. The authors and editorialists have disclosed no other relevant financial relationships.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Μπορείτε να υποβάλλετε σχόλια χρησιμοποιώντας κόσμιες εκφράσεις σεβόμενοι πάντα την προσωπικότητα των άλλων.

Φόρμα Επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Ο καιρός στη Λέρο

ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΚΛΗΣΗ ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΟΥ

ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΚΛΗΣΗ ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΟΥ

ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΟΥ

Ο σωστός τρόπος για να ζητήσετε την διάθεση ασθενοφόρου είναι ο ακόλουθος:
1) Καλέστε το νούμερο 166
2) Δώστε την ακριβή διεύθυνση του τόπου που βρίσκεται ο ασθενής ή ο τραυματίας
3) Πείτε στον τηλεφωνητή τον αριθμό τηλεφώνου απ’ όπου καλείτε
4) Πρέπει να μας πείτε αν ο ασθενής έχει χάσει τις αισθήσεις του ή αν δεν αναπνέει
5) Μην κλείνετε το τηλέφωνο πάνω στον πανικό σας.
6) Ο τηλεφωνητής ή ο γιατρός του ΕΚΑΒ θα σας ζητήσει άλλες χρήσιμες πληροφορίες και θα σας δώσει πολύτιμες συμβουλές για στοιχειώδεις πρώτες βοήθειες μέχρι να φθάσει το ασθενοφόρο κοντά σας.
7) Όταν πρόκειται για τροχαίο ατύχημα είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουμε πόσα άτομα έχουν κτυπήσει και αν υπάρχουν πολύ βαριά τραυματισμένοι πριν στείλουμε το ασθενοφόρο στον τόπο του συμβάντος.
8) Είναι καλύτερα να καθυστερήσουμε μερικά λεπτά αλλά να έρθουμε με την πιο κατάλληλη βοήθεια κοντά σας, παρά να φθάσουμε γρήγορα χωρίς να μπορούμε να σας βοηθήσουμε σωστά.
9) Πολλές φορές πάνω στον πανικό μας υπερεκτιμούμε την βαρύτητα ενός τραυματισμού και κινητοποιούμε το ασθενοφόρο για “ψύλλου πήδημα”. Απαντήστε στις ερωτήσεις του γιατρού του ΤΕΠ ή του ΕΚΑΒ με ψυχραιμία και μην στερήσετε, λόγω του πανικού σας, το ασθενοφόρο από κάποιον άλλο συνάνθρωπο μας που πραγματικά κινδυνεύει και το χρειάζεται άμεσα. Το ασθενοφόρο δεν είναι “οριζόντιο” ταξί.
10) Ο γιατρός του ΤΕΠ θα σας συμβουλέψει για το πώς πρέπει να μεταφερθεί ένας ασθενής αν δεν είναι απαραίτητη η μεταφορά του με ασθενοφόρο.

ΙΑΤΡΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΣΤΟ ΤΕΠ

ΙΑΤΡΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΣΤΟ ΤΕΠ

ΙΑΤΡΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΣΤΟ ΤΕΠ

Το Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ) του Νοσοκομείου μας με το ιατρικό, νοσηλευτικό και παραϊατρικό προσωπικό είναι στην διάθεση σας για να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε επείγουσες καταστάσεις και σε απειλητικά για την ζωή προβλήματα που μπορεί να προκύψουν αιφνίδια και απρόβλεπτα.
Για να γίνει όμως αυτό χρειάζεται και η δική σας βοήθεια.
Είναι σημαντικό να γνωρίζετε τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούμε ούτως ώστε να μπορείτε να χρησιμοποιήσετε σωστά και αποτελεσματικά τις παρεχόμενες υπηρεσίες από το Τμήμα μας.

Όταν φθάσετε στο ΤΕΠ πρέπει να γνωρίζετε ότι εξετάζονται κατά άμεση προτεραιότητα τα πιο βαριά περιστατικά και δεν κρατιέται σειρά προτεραιότητας.
Για τον λόγο αυτό μην έρχεσθε στο ΤΕΠ για να γράψετε μια συνταγή φαρμάκων ή για να μετρήσετε απλώς την πίεση σας ή για αλλαγές επιδεσμικού υλικού σε τραύματα.
Αυτά μπορούν να γίνουν στο Κέντρο Υγείας και στα Τακτικά Εξωτερικά Ιατρεία των διαφόρων κλινικών του Νοσοκομείου μας στις εργάσιμες ημέρες και ώρες.
Επίσης πρέπει να γνωρίζετε ότι το ΤΕΠ δεν είναι ο καλύτερος τόπος για την παρακολούθηση χρόνιων νοσημάτων.
Το ΤΕΠ είναι για να αντιμετωπίζει άμεσα προβλήματα που προκύπτουν αιφνίδια και μπορεί να είναι απειλητικά για την ζωή του ασθενούς ή του τραυματία.
Κατά την διάρκεια αντιμετώπισης οξέων περιστατικών οι συγγενείς του ασθενούς δεν μπορούν να συνωστίζονται στους χώρους εξέτασης του ΤΕΠ γιατί δυσκολεύουν την δουλειά των γιατρών και των νοσηλευτών που χρειάζονται άνεση χώρου και λιγότερη συναισθηματική φόρτιση για να είναι πιο αποτελεσματικοί.
Με την δική σας κατανόηση και συνεργασία μας βοηθάτε να σας βοηθήσουμε καλύτερα, γρηγορότερα και πιο αποτελεσματικά.

Vaccine Induced Thrombotic Thrombocytopenia (VITT) Management Algorithm

PORT-A-CATH

COVID-19 Vaccine Development

Η ΕΠΙΔΗΜΙΑ ΤΟΥ ΚΟΡΟΝΟΪΟΥ ΑΠΟ ΑΛΛΗ ΣΚΟΠΙΑ....

Η ΕΠΙΔΗΜΙΑ ΤΟΥ ΚΟΡΟΝΟΪΟΥ ΑΠΟ ΑΛΛΗ ΣΚΟΠΙΑ....
ΤΟ ΧΙΟΥΜΟΡ ΒΟΗΘΑΕΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗ ΤΟΥ ΑΓΧΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΑΤΑΘΛΙΨΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΡΑΝΤΙΝΑ ΤΟΥ ΚΟΡΟΝΟΪΟΥ

Donning and Doffing of PPE

ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ACLS 2010 (EEKAA - ERC)

ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ACLS 2010 (EEKAA - ERC)

ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΕΝΔΟΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΚΟΠΗΣ 2010 (EEKAA - ERC)

ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΕΝΔΟΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΚΟΠΗΣ 2010 (EEKAA - ERC)

ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΒΡΑΔΥΚΑΡΔΙΑΣ 2010 (EEKAA - ERC)

ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΒΡΑΔΥΚΑΡΔΙΑΣ 2010 (EEKAA - ERC)

ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΤΑΧΥΚΑΡΔΙΑΣ 2010 (ΕΕΚΑΑ - ERC)

ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΤΑΧΥΚΑΡΔΙΑΣ 2010 (ΕΕΚΑΑ - ERC)

ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ BLS & AED 2010 EEKAA - ERC

ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ BLS & AED 2010 EEKAA - ERC

ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΝΙΓΜΟΝΗΣ 2010 (EEKAA - ERC)

ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΝΙΓΜΟΝΗΣ 2010 (EEKAA - ERC)

ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΒΑΣΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ 2010 (ΕΕΚΑΑ - ERC)

ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΒΑΣΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ 2010 (ΕΕΚΑΑ - ERC)

ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ 2010 (ΕΕΚΑΑ - ERC)

ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ 2010 (ΕΕΚΑΑ - ERC)

ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΣΤΟ ΝΕΟΓΝΟ 2010 (EEKAA - ERC)

ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΣΤΟ ΝΕΟΓΝΟ 2010 (EEKAA - ERC)

ΔΙΑΣΗΜΕΣ ΑΠΟΤΥΧΙΕΣ

ΔΙΑΣΗΜΕΣ ΑΠΟΤΥΧΙΕΣ
Εάν δεν έχεις αποτύχει ποτέ, τότε δεν έχεις ποτέ πραγματικά αγωνιστεί για κάτι καινούργιο. (Αφιερώνεται σε όλους τους γιατρούς που πιστεύουν στην αξία της Επείγουσας Ιατρικής και παλεύουν για την δημιουργία Τμημάτων Επειγόντων Περιστατικών αλλά βρίσκουν τις πόρτες κλειστές......)